/you ask questions and I will answer the questions

När du fotade med Nikon d60 + 50mm f/1.8, hur tog du självporträtt då? Autofokus funkar ju inte ;) jag fokuserar antingen på väggen bakom mig själv, eller så ställer jag en stol eller liknande där jag ska vara, och därefter sätter jag kameran på självutlösare och puttar undan stolen - och Voilá så får jag fokusen på mig.

 

på bloglovin, så syns bilderna bredvid dina inlägg. det gör inte det på mina, hur fixar man det? googla det! Kommer tyvärr inte ihåg hur jag grejjade det.

 

när var senaste som du var på g med någon? I december.

 

Kan du inte lägga upp en video på hur du använder din reflexskärm? När jag har provat så blir modellan bara bländad av ett alldeles för starkt ljus! Sök på youtube så finns det videosar där som de visar hur du använder din reflexskärm. Och ett tips är att säga till din modell att blunda och att han/hon ska öppna ögonen när du har räknat till 3, och sedan räknar du högt 1-2-3(han/hon öppnar ögonen)-4(du tar kortet). Så att du tar bilden på fyra.

 

Jag har en nikon d60 och jag är jättesugen på nikkor 50mm f/1.8 men är väldigt osäker pga att det inte finns något autofokus. Är det svårt att 'pricka rätt' med skärpan och är det jobbigt? ja, i början är det ju lite klurigt men man lär sig i längden! KÖP KÖP KÖP!!

 

åker du skidor eller snowboard? har aldrig stått på antingen en snowboard eller ett par skidor. Kan tyckas märkligt utav många, men jag har aldrig haft något intresse för det. Men det kanske kommer om jag testar? Vilket är roligast - skidor eller snowbord?

 

vad består din kameraväska utav? Nikon D7000 + 18-105mm + 50mm f/1.8 + 55-200mm + stativ + blixt + reflexskärm och sedan några filter. Nästa köp blir nog en fjärrutlösare, batterigrepp och close up filter.

 

Hur mår du idag? Jättebra! Imorgon ska jag fika med mina fina vänner, och på lördag ska jag hem till en kompis och ha det trevligt med massa annat folk :)

 

hur har du tagit bilderna där du är två gånger på bilderna? Jag har bara lagt två bilder över varandra.

 

Hur tar du hand om ditt hår (vilka hårprodukter osv.)? Inpackning 1-2 gånger i veckan med hårinpackningen Aussie(luktar bubbelgum!!), och sen brukar jag också använda deras värmeskydd. På schampo och balsam använder jag inget speciellt märke utan tar det som står i duschen. Tvättar håret ca 3-4 gånger i veckan beroende på om jag plattar det eller tvinnar det lockigt.

 

Saknar du högstadiet? Både ja och nej, men mestadels nej.

 

Trivs du bra på ditt gymnasium? JAAA, jag trivs så jäkla bra! Har träffat helt underbara personer, och har fått riktigt bra vänner <3

 

Hur många syskon har du? dos!

 

Var jobbar du?:) Jag jobbar inte :)

 

hur har du fixat det med kameran? halsbandet menar du? Jag köpte en berlock och tog en gammal kedja och satte ihop.

 

hej, kan du vara jättesnäll och svara på vilken bildstorlek du hade på bilderna i din förra blogg på devote? :D Hmm, 650px tror jag? :)

 

Riktigt coolt med svart läppstift! Var har du köpt det? Mixade ihop lite ögonskugga och kajal på de bilderna och applicerade på läpparna. Har man inte det man vill ha så får man använda fantasin lite :)

 

Vart finns de där produkterna neutrogena visible clear och köpa? Och för hur mycket =)? jag har köpt mina på apoteket och jag tror att de kostar ca 70-80 kronor? :)

 

accepterar du bloggläsare på facebook? jag vet inte riktigt, jag har redan ca 10 stycken läsare som har lagt till mig på facebook, och dem har jag accepterat. Men om det skulle bli i stora mängder som vill lägga till mig så får jag ta och bestämma det då.

 

Vad blir ditt nästa köp? en tröja, halsband, jeans och ett par skor. hehe.

 

Äldsta som har varit intresserad utav dig? 92:a.

 

vem är den 13:e, 14:e, 20:e, 23:e, 25:e, 28:e, 32:a, 34:e på dina kontakter i din mobil? blir jag verkligen tvungen att gå upp och hämta min mobil? haha, men: Erik, Erik, harri, Ida, Jossan, Lisa, Lucas, Tilda.


Kommentarer
Postat av: nellie

snowboard är klart roligast tycker jag!

2011-03-31 @ 17:04:08
Postat av: Jonna

svar: hihi! :D

2011-03-31 @ 17:04:08
URL: http://yonnaarvidsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0