/frågestund

Hur kommer det sig att du bytta från devote till blogg.se?
Svar: Det var nog för att jag hela tiden under min bloggtid har varit på devote och bubbleroom, men nu kände jag mig lite begränsad med designen på devote - och bestämde mig då för att flytta vidare till blogg.se där jag kunde visa mina bilder i större format.

Trivs du på gymnasiet?
Svar: JA! Jag har träffat så himla underbara människor ♥

Vad vill du läsa vidare till sedan?
Svar: Jag vet inte. De flesta som jag känner har värsta stora planer på vad dem vill göra efter gymnasiet. Men... Jag har ingen aning om vad jag vill läsa vidare till sen. Men det känns skönt att jag inte har några planer, utan får se om något år om jag har kommit på vad jag vill göra.
Bästa svenska fotobloggen?
Svar: Finns ju massvis, men några: Nevnarien, Linafoto, Michaela D, Jacob Andersson (Ni kan ju söka upp dem på google om ni är intresserade!).
Har du pojkvän? ;)
Svar: nej :)
Är ditt hår tjockt, slitet?
Svar: Det är inte tjockt och inte så slitet heller för den delen. Klippte ju av mitt hår 30 cm i somras eftersom jag inte hade klippt mig på 2 år. Och än sålänge så är det inte slitet.

Sparade du ut ditt hår länge innan när det var så långt? :D
Svar: Om du menar som på dessa bilderna : KLICKA! Så hade jag inte klippt håret på 2 år, och innan det så hade jag klippt håret kanske 1-2 gånger om året. - Om ni vill ha långt hår så klipp det inte! Jag tror inte att det växer fortare för att man klipper det regelbundet... Liksom, det växer ju inte från topparna. Men visst, det blir ju ganska slitet om man inte klipper håret regelbundet och när man väl har sparat ut håret och ska klippa bort det slitna så försvinner en bit ju. Men jag kör hellre på att sköta om håret med hårinpackning osv, och skita i att klippa håret på ett tag. För att sedan få den längd man vill ha på sitt hår.
Vad fick dig att blogga och fotografera?
Svar: Tror att det var min storasyster som fick mig till det då hon började blogga. Efter ett tag så fick hon en systemkamera som jag började låna VÄLDIGT ofta vilket ledde till att mitt intresse för fotografering började.

Vilken kamera tycker du mest om, nikon, canon eller sony? :D
Svar: Det är ju helt en smaksak, men jag gillar ju Nikon eftersom jag själv har en sådan. Dock så har jag aldrig ägt en kamera av märket Canon eller Sony.
Hur gammal var du när du fick din första systemkamera?
Svar: Den fick jag under sommaren innan jag skulle börja 8:an då jag var... 14/15 år tror jag(?) Haha, har så dålig koll så att jag inte ens vet hur gammal man är när man går i 8:an? ;D

En drömoutfit?
Svar: Har ingen för tillfället, utan jag kör på sådant som är bekvämt!

Favoritbloggen? vill bara säga också att du har en grymt inspererande blogg! :')
Svar: Först och främst tack! Blir alltid lika glad utav sådana fina kommentarer som rullar in varje dag :) Och till frågan så är det så svårt att välja mellan 140 olika bloggar som jag följer, men jag gillar almasrunway.blogg.se lite extra mycket!
Vilken kamera har du? :)
Svar: En Nikon D7000 och en Nikon D60 med olika tillbehör(3 objektiv + blixt + stativ + reflexskärm) :)
Vad använde du för inställningar när du fotograferade raketerna?
Svar: Jag ställde in kameran på läget "Rörelse". Inställningar: ISO100, f10 - Sen kommer jag inte ihåg mer, jag ändrade inställningarna lite hela tiden ;)

Kommentarer
Postat av: Moa

sv: tack så jättemycket!!!! KRAM KRAM

2011-01-10 @ 15:12:17
URL: http://enstil.devote.se/
Postat av: ANTON - målet att bli fotograf

tack så mycket! :))

2011-01-10 @ 15:38:43
URL: http://fotografanton.blogg.se/
Postat av: MICHAELA D

Svar: Jag gör så gott jag kan:)

2011-01-10 @ 15:56:33
URL: http://michaelaa.webblogg.se/
Postat av: Emma

sv: nej det är en canon 430EX || :)

2011-01-10 @ 18:37:45
URL: http://emmawallgren.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0